понеділок, 6 листопада 2017 р.

Томас Гарріс «Мовчання ягнят»



Давно мене так сильно не зачіпали книги із жанру трилерів. Давно так не затягував сюжет. Давно просто не могла відірватися від книги, не дочитавши її до кінця на однісінькому подиху. І давно настільки не насолоджувалася картинами, які, здавалось би, мали лякати і відштовхувати. Так, любі друзі, сьогодні Сова розповість вам про книгу Томаса Гарріса "Мовчання ягнят" - моторошну історію до Хелловіну.

Томас Гарріс - американський письменник, відомий саме завдяки створенню найкрутішого злочинця всіх часів - Ганнібала Лектера. Цей персонаж відомий вам, скоріш за все, із екранізацій книг Гарріса. На свій сором, мушу зізнатися, що жодного фільму про Ганнібала не бачила. Але після прочитання книги я це виправила. Проте про це - пізніше.

Трилер "Мовчання ягнят" залишив після прочитання неймовірний захват. Я певна, що прочитаю усі книги про Ганнібала Лектера, адже він полонив мене з першого знайомства. Хоч це дуже дивно, адже всі знають, що він, м'яко кажучи, не найпозитивніший герой. Що ж у ньому такого особливого? Давайте розбиратися.

Насправді "Мовчання ягнят" - це друга книга із серії про славнозвісного доктора Лектера. У цій частині божевільний злочинець і за сумісництвом доктор психології не знаходиться в центрі всіх подій. Тут він допомагає спіймати серійного вбивцю на прізвисько Буффало Білл. У справі задіяна студентка Академії ФБР Кларіса Старлінг. Чомусь саме із нею серед усіх поліцейських доктор Лектер все ж таки вирішив поспілкуватися. Чим це все обернеться - читайте у книзі.

Мені страшенно сподобався стиль автора, те, як він закрутив сюжет, надаючи кожній сторінці все більше й більше напруги та динаміки. Майже півкниги я прочитала за один день. Просто не могла залишити її, не дізнавшись, що ж трапиться із героями трилеру.

Що ж до персонажів книги, як ви зрозуміли, я залишилася в неабиякому захваті від особистості доктора Лектера, який пречудово розуміється на психології людей, читає їх, ніби книги. Недарма до нього звертаються із різних куточків світу із просьбою скласти психологічний портрет. Ганнібал хижий, проте високоінтелектуальний - вибухова суміш, яка мені припала до душі. І хоча його поведінка в деяких моментах повинна була мене шокувати (і, звісно, шокувала), проте я більше відчувала захват від розуму та винахідливості Лектера, ніж від його агресивності. Взагалі мені дуже дивно, адже я точно не очікувала від себе вподобати злочинця-монстра. Та ніде правди діти - він крутий!

Клариса Старлінг, на противагу агресивному злочинцю, - молода та дуже приваблива студентка Академії. Хоч у неї й немає досвіду, зрозуміло, що в ній є той стержень та сила духу, які потрібні будь-якому агентові ФБР, особливо тим, хто має намір спілкуватися із тими ще маніпуляторами. Клариса - одна із найкращих студенток, вона має відмінні оцінки та розвинула свої поліцейські вміння та навички практично до ідеалу. Тому Кроуфорд обирає саме її для розслідування справи Буффало Білла. Те, як вона себе покаже у цій справі, може визначити її майбутнє. Клариса дуже розумна, неймовірно уважна, від неї не вислизає жодна, навіть найменша, деталь. А у спілкуванні із Ганнібалом вона веде себе дуже обачно та помірковано. Чи ні?

Дочитавши до моменту, коли ми дізнаємося, чому назва книги звучить саме "Мовчання ягнят", на мене накотила хвиля ейфорії і безмежного захопленням ідеєю автора. Із нетерпінням чекатиму подальшого знайомства із книгами з серії про Ганнібала Лектера, адже ця читалася на одному подиху та ще й завершилася дуже інтригуюче!

Якщо ви обожнюєте трилери, неоднозначних персонажів, психологію та божевілля - тоді вам неодмінно потрібно прочитати "Мовчання ягнят".

Що ж до фільму, який свого часу здобув п'ять!!! Оскарів і не тільки, я залишилася задоволеною, якщо не враховувати мій щоп'ятихвилинний коментар: "А в книзі було не так!"))) Актори чудово впоралися зі своїми ролями, просто в моїй голові, як завжди, вже оселилися свої уявлення про героїв. До того ж, фільм, як не крути, 90-их, і це мені заважало насолоджуватися, бо там і домашні телефони із шнурами, і зачіски смішні, і кров надто світла))) Що тут ще додати - читайте книгу!

Вирок Сови: 5/5.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Загальна кількість переглядів сторінки

Еліс Манро «Забагато щастя»

Привіт усім! Сьогодні я, Сова, розповім вам про першу книгу лютого «Забагато щастя» від лауреатки Нобелівської премії Еліс Манро. Чес...